search

Trecerea de la platitor la neplatitor de TVA. Care sunt conditiile?

Hotararea nr. 599/2020 - Programul national Competente digitale pentru angajatii din sectorul IMMTrecerea de la platitor la neplatitor de TVA este presarata cu nenumarate dileme legislative, motiv pentru care vom elucida in continuare cateva dintre acestea. 
 
Luam cazul unui SRL care a depasit plafonul de TVA la finalul anului 2019, fiind astfel inregistrat ca ca platitor de TVA incepand cu anul 2020. Dar, in cursul anului 2020 a pierdut o parte din clienti si nu va factura pana la finalul anului 2020 mai mult de 250.000 lei.
 
Asadar, care sunt conditiile pentru trecerea de la platitor la neplatitor de TVA? Afla raspunsul specialistului nostru de mai jos!

 

Trecerea de la platitor la neplatitor de TVA: raspunsul specialistului
 

Potrivit art. 310 alin. (7) din Codul fiscal, persoana impozabila inregistrata in scopuri de TVA conform art. 316 care in cursul anului calendaristic precedent nu depaseste plafonul de scutire de 300.000 lei poate solicita scoaterea din evidenta persoanelor inregistrate in scopuri de TVA conform art. 316, in vederea aplicarii regimului special de scutire, cu conditia ca la data solicitarii sa nu fi depasit plafonul de scutire pentru anul in curs.
 
Solicitarea se poate depune la organele fiscale competente intre data de 1 si 10 a fiecarei luni urmatoare perioadei fiscale aplicate de persoana impozabila, in conformitate cu prevederile art. 322.
 
Anularea va fi valabila de la data comunicarii deciziei privind anularea inregistrarii in scopuri de TVA. Organele fiscale competente au obligatia de a solutiona solicitarile de scoatere a persoanelor impozabile din evidenta persoanelor inregistrate in scopuri de TVA cel tarziu pana la finele lunii in care a fost depusa solicitarea.
 
Pana la comunicarea deciziei de anulare a inregistrarii in scopuri de TVA, persoanei impozabile ii revin toate drepturile si obligatiile persoanelor inregistrate in scopuri de TVA conform art. 316 .
 
Persoana impozabila care a solicitat scoaterea din evidenta are obligatia sa depuna ultimul decont de taxa prevazut la art. 323, indiferent de perioada fiscala aplicata conform art. 322, pana la data de 25 a lunii urmatoare celei in care a fost comunicata decizia de anulare a inregistrarii in scopuri de TVA. In ultimul decont de taxa depus, persoanele impozabile au obligatia sa evidentieze valoarea rezultata ca urmare a efectuarii tuturor ajustarilor de taxa, conform prezentului titlu.
 
Astfel, daca societatea in cazul de fata nu va depasi plafonul de 300.000 lei in anului 2020, poate solicita in anul 2021 anularea codului de tva si va trece la neplatitor de la data comicarii deciziei de anulare.
 
Intre data de 1 si 10 lunii urmatoare perioadei fiscale aplicate puteti depune formularul 010. Declaratia de mentiuni este insotita de documente care atesta modificarile intervenite, potrivit Codului de procedura fiscala. Deci veti anexa certificatul de inregistrare in scopuri de TVA (original) pentru a fi anulat si jurnalele de vanzari din care sa rezulte cifra de afaceri pentru anul precedent si pentru anul curent.
 
De asemenea, trebuie sa depuneti si ultimul decont de tva (formularul 300), indiferent de perioada fiscala, pana la data de 25 a lunii urmatoare celei in care a fost comunicata decizia de anulare a inregistrarii in scopuri de TVA in care sa evidentiati si ajustarile de tva efectuate.


 
 
Raspuns oferit pe portalcontabilitate.ro de Olguta Crevelescu - Economist.


Noutati contabile 1713560400
Atentie, contabili!

Contabilitatea se schimba!
Completeaza adresa de email la care
vrei sa primesti Raportul Gratuit

E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice