search

Munca remote: sfaturi si informatii pentru cei care aleg aceasta alternativa

In contextul pandemic, cele mai multe modificari aduse programului normal de munca, dar si contractelor incheiate de firme continua pana in prezent. Angajatorii si-au dat seama de beneficiile pe care le aduce telemunca, iar o mare parte dintre acestia nu isi vor mai chema angajatii la birou. Acest nou trend a luat prin surprindere companiile de pretutindeni, iar angajatorii trebuie acum sa ofere toate conditiile pentru ca munca sa se desfasoare normal, dar sub alte conditii. Cadrul legislativ a fost adaptat in asa fel incat schimbarile sa poata fi implementate cu succes de catre antreprenorii care opteaza pentru aceasta varianta. Iata cateva sfaturi si informatii despre telemunca:
 

Cum se incurajeaza productivitatea in noile conditii

Munca de acasa sau in regim remote poate deveni o provocare pentru angajati, daca acestia nu au suficient timp sau resursele necesare pentru a se obisnui cu noul fel de a-si intreprinde activitatea. Angajatii au nevoie de echipamente si mobilier instalate acasa, in zona de birou. Sunt niste investitii necesare pentru ca acestia sa poata fi productivi, in acelasi stil precum cel de la birou. De asemenea, beneficiile de care se pot bucura angajatii care muncesc in regim de telemunca nu se schimba. Acestia pot primi cate un tichet de masa pentru fiecare zi lucrata, la fel ca pana in prezent. Mai mult decat atat, un astfel de beneficiu este important de introdus in perioade precum cea prin care trece intreaga planeta in momentul de fata. Productivitatea angajatilor depinde si de gradul de satisfactie de care se bucura acestia la locul de munca, indiferent ca isi desfasoara activitatea la birou sau acasa.

Ce se schimba in contractul individual de munca

Contractul individual de munca este reglementat si in ceea ce priveste munca de la domiciliu. Capitolul 9 al Contractului individual de munca specifica urmatoarele detalii importante:

  • este necesar ca in contractul incheiat intre angajator si angajat sa fie mentionat faptul ca acesta munceste de la domiciliu;
  • sa fie specificat programul in timpul caruia angajatorul poate controla activitatea angajatului;
  • angajatorul este obligat sa asigure transportul la si de la domiciliul angajatului in cazul materialelor de care are nevoie angajatul sau cele pe care le realizeaza pentru locul de munca.

Un alt lucru important se regaseste in alineatul 1 al articolului 110, care mentioneaza ca angajatul care presteaza munca la domiciliu are aceleasi drepturi precum cei care lucreaza de la sediul organizatiei.

Pe cine avantajeaza telemunca

In prezent, telemunca a fost si este folosita ca alternativa mai sigura la munca de la sediul companiei, care incurajeaza posibilitatea raspandirii virusului Covid-19. Insa este important a se privi imaginea de ansamblu, deoarece viitorul implica mai multa flexibilitate si oportunitati. De exemplu. un avantaj al muncii in regim remote il reprezinta posibilitatea de a angaja persoane cu dizabilitati, carora le-ar fi greu sa se deplaseze la birou in fiecare zi. De asemenea, munca de acasa permite angajatorilor sa aleaga cele mai bune talente in domeniu, din diferite parti ale tarii. Angajatii care erau nevoiti sa faca naveta in fiecare zi sunt, de asemenea, scutiti de grija si se pot concentra pe activitatile specifice zilei de munca mai devreme si mai eficient.

 

Biroul de acasa devine pentru o mare parte dintre oameni permanent, in special odata ce companiile realizeaza ca se pot bucura de cheltuieli mai putine daca opteaza pentru telemunca. In astfel de situatii, orice organizatie trebuie sa fie pregatita pentru a oferi conditii optime, care incurajeaza un stil de munca productiv.

 

sursa foto: pexels.com

 

 
 


Atentie, contabili!

Contabilitatea se schimba!
Completeaza adresa de email la care
vrei sa primesti Raportul Gratuit

E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice